استفاده بیرویه از شیشه در نمای اداری یکدست شیشهای در مناطق گرم و خشک از نظر محیطزیستی توجیه نداشته و تنها تقلیدی از معماری اقلیمهای دیگر است. از جمله موارد مهم در طراحی ساختمان اداری می توان به نکاتی چون، محل ورودی ساختمان اداری، راحتی شرایط کار، ایجاد منظر خوب و فضای سبز، تهویه مناسب اشاره کرد. اگر کارکنان در محیط کار احساس راحتی کنند بهتر می توانند وظایف خود را انجام دهند. ابعاد تجهیزات و مبلمان برای کارکنان متفاوت است و بستگی به نوع وظیفه و کار شخص دارد. ساختمان های اداری باید ساختمان های بارزی باشند که در یک نگاه بتوان آن ها را تشخیص داد. در واقع این موضوع بستگی به مهارت و هنر طراحان و معماران دارد تا با استفاده از یک ترکیب بندی عالی در متریال و رنگ های مورد استفاده، نمای ساختمان اداری را به سبک اداری و رسمی نزدیک تر کنند.
پل شیشه ای عقب نشسته بالای ورودی حیاط و سقف های غیر معمول شیروانی که ظاهر بیرونی قابل توجهی را از محیط اداری نشان می دهد. البته لازم به ذکراست تمام اصول فوق در تمام ساختمان هایی که توسط آرجنت تولید شده پیدا نمی شود. و سیاست این شرکت در استفاده از دستورالعمل های حاصل از بهترین تجربیات است. شرکت آرجنت، ادارات مجله خبری معماری با کارایی بالایی را برای کارفرمایان رسمی طراحی کرده است که از اصول زیر تبعیت می کند. لذا چنین بنایی ضرورتاً ذهن انعطاف پذیر طراحان آن، شرکت استفاده کننده از آن، و نیز دورنمایی مثبت از نیروی کار مشغول در آن می باشد. شکستن خطوط صاف و تبدیل آن به انحناهای زیبا یکی از شگردهای طراحیهای نوآورانه است.
نمونه های مدرن تختخواب کم ارتفاع برای تازه کردن اتاق خواب خود
قابلیت ماندگاری و نحوه به کارگیری مصالح باید به گونه ای باشد که چنانچه در ساختمانی از آنها استفاده شد. پس از تخریب ساختمان، مصالح قابلیت به کارگیری مجدد در بنایی دیگر را داشته باشد و به عنوان زباله ساختمانی باقی نمانند. وجود چشم انداز زیبا از محیط شهری بدون سر و صدای آن میتواند الهام بخش کارکنان یک شرکت باشد. برای یک ساختمان با مساحت بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع، آسانسورهای مجزای کالا و مواد ضروری است. امروزه ساختمان ها با کاربردهای گوناگون ساخته میشوند و یک دسته از آنها به منظور انجام امور دفتری و اداری می باشد. ارتباط دیگر یک بنا در شهر از جنس رزولوشن بصری است که گاهی باید از عناصر بصری شهر کم کرد تا حداقل نقشی در آرام کردن شهر داشت.
یک ساختمان اریب
بد نیست بدانید با توجه به جهت تابش خورشید در نیمکره ی جنوبی، دمای این شهر در اغلب روزهای سال بیش از ۳۵ درجه سانتیگراد است! در نتیجه ی جهت گیری صحیحِ فضاهای اداری به سمت شمال و بهره گیری از سیستم های تاسیساتی در جنوب پروژه، با فضایی آرام و لذتبخش مواجه هستیم که از نظر بهره وری انرژی نیز بسیار کارآمد ظاهر شده است. اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی دانید برای انجام بازسازی ساختمان اداری باید چه مجوزی داشته باشید و برای کسب آن چه مراحلی را طی کنید. ابتدا اجازه دهید که مراحل بازسازی را از نظر قانونی برای شما تعریف کنیم. بازسازی ساختمان اداری در تهران و همه جای دنیا معمولا شامل دو مرحله زیر می باشد که هر مرحله باید طبق شرایط و ضوابط حاکمه اجرا شود. بازسازی قسمت هایی که به منظور مقام سازی و بالا بردن استحکام بنا انجام می گیرد.
آخرین پروژه های معماران ایرانی
اصول معماری ساختمان اداری استانداردهایی را معرفی می کند که رعایت آن ها می تواند به کاربردی تر شدن یک ساختمان اداری کمک کند و تا حد زیادی نیاز کارکنان و شرکت های مختلفی که ممکن است در آن مشغول به کار شوند را برطرف کند. بنابراین بسیار مهم است که پنجره ها در جهت صحیحی قرار بگیرند تا نور طبیعی بیشتری به فضای داخلی یک ساختمان اداری تابیده شود. طراحی ساختمان اداری آصف از “استدیو معماری بوژگان” در شمال شهر تهران و نزدیک به کوهپایههای شمالی شهر واقع شده است.
اقدامات بعدی و مورد لزوم با سرعت و با کیفیت بالا به اجرا در می آیند. لازم به ذکر است که گروه معماری آرکا تمامی کارهای پروژه را از صفر تا صد به عهده می گیرد و پروژه را به صورت تمام و کمال تحویل می دهد. این مقاله راه حل های کاربردی را در زمینه طراحی ساختمان اداری سبز ارائه می دهد. این راه حل ها با اندک تغییرات در مواردی همچون محل قرارگیری، سطح اشغال و جزئیات طراحی قابل تعمیم بر اقلیم های مختلف هستند. شاخص های طراحی مانند هسته مرکزی و آتریوم، شیشه سراسری کف تا سقف، صفحات خورشیدی، سرمایش و گرمایش آبی و زمینی و سایه اندازهای کاهنده شدت تابش خورشید از راهکارهای طراحی ساختمان اداری سبز هستند. Dipak & Company، یک خانه تجاری مشهور جواهرات در شهر بمبئی کشور هند است.
هر گونه ذخیره سازی می تواند به صورت فردی، گروهی یا عمومی باشد که تعداد و نوع آن به واحد و بخش کاری مشخصی مربوط می شود. به طور کلی باید دسترسی به قفسه بندی، تجهیزات کوچک و فایل ها راحت و آسان باشد. توصیه می شود فضای فایل در قسمت مرکزی بوده و لوازم و تجهیزات گوناگون را در قفسه ها، کمدها یا کابینت ها با درهای کشویی یا گردان قرارداد. در زمان روم باستان، آتریا محل باز مرکزی یک خانه بود، اما امروزه اصطلاح آتریا را معمولاً با ساختمانهای تجاری و عمومی از جمله دفاتر، مراکز بهداشتی، کتابخانهها، هتلها، آموزشگاهها و غیره ترکیب میکنند. این فضا شامل حیاط مرکزی ساختمان و فضاهای سبز اطراف است و معمولاً به عنوان ویژگیهای اصلی معماری در ورودیهای اصلی، مناطق گردش عمومی یا به عنوان مقاصد خاص در داخل ساختمان استفاده میشوند.
- در این مواقع بهتر از یک شرکت تخصصی معماری یا طراحی به عنوان مسئول پروژه خود انتخاب کنید تا آنها با مشاوره و تجربه به مدیریت هزینه های شما کمک کنند.
- تهویه مناسب این فضاها برای جلوگیری از باقی مانده بوی غذا در داخل ساختمان و محیط اطراف بسیار ضروری است.
- در نمای شمال بعد از ساخت مقطع U شکل خاص مورد نظر معمار , تمامی نقاط نما توسط دوربین های نقشه برداری پیاده سازی و به جهت حفظ مدولاسیون 40 سانتیمتری شاسی کشی دقیق انجام شد.
- بازسازی ساختمان اداری شامل هر اقدامی که به منظور زیبا سازی و بالا بردن استحکام بنا صورت می گیرد، می باشد.
- بنابراین اگر شرکت دیگری جایگزین شرکت فعلی شد بتواند با توجه به سلیقه و نیاز خودش فضای داخل واحد اداری را دکور کرده و تغییر دهد.