طراحی داخلی ساختمان اداری آشنایی با نحوه طراحی داخلی شرکت و هزینه اجرا بیلدیکو-سایه بان امیریان

به عنوان مثال طراحی نمای ساختمان آژانس هواپیمایی با نمای یک مجموعه معماری متفاوت است. یا اگر فعالیت مجموعه ای در زمنیه تکنولوژی است نمای آن دارای شاخصه های متفاوتی نسبت به یک ساختمان اداری با فعالیت پزشکی می باشد. لذا طراحی نما برای هر صنف دارای اصول طراحی مشخصی است که می بایست لحاظ گردد. روزهای گرم تابستان و روشن کردن بی امان سیستم های سرمایشی در محیط کار اجتناب ناپذیر است.

محصوریت، تا چه اندازه معماری فضای اداری توسط دیوارها، درب ها و یا سقف ها محصور شده است. برای صرف حداکثر زمان و تداوم کار در محیط های اداری، می توان هسته های تاسیساتی را در جلوی ساختمان در یک طرف از داخل ساختمان، در گوشه های داخلی در انتهای یک گذر گاه ، پایین راهروها نزدیک منبع نور قرار دارند. در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در حاليکه فرودگاه هاي کوچک که معمولا با نام هائي ازقبيل aerodrome, airfield ياlanding strip ناميده ميشوند- ممکن است از باندهاي…

درک ضرورت لزوم داشتن یک ساختمان اداری سبز نیازمند بررسی مزیت های محیطی، اقتصادی، جنبه های اجتماعی و روانشناسی است. ترکیب بلوک های آجری قدیمی و فناوری طراحی نرم افزار منجر به تشکیل یک صفحه آجری هوشمند شده است که کل نمای ساختمان را تشکیل می دهد. این چنل ها به طور اتوماتیک خود براساس قرارگیری در معرض نور خورشید در طول روز تعدیل می سازند. این سیستم هم از نظر داخلی و هم از نمای خارجی ساختمان به فناوری دیجیتال شباهت دارد.

طراحی فضاهای اصلی اداری

طرح ساختمان بر روی یک سازه موجود که قبلاً تا طبقه همکف ساخته شده بود، توسعه یافته است. ایجاد طراوت و حفظ شادابی در محیط کار از عواملی است که امروزه در دفاتر اداری به آن توجه می شود. زندگی شهری و صنعتی و محیط های ماشینی این نیاز را در فضاهای داخلی و به طور کلی نیاز به دید بصری به فضاهای مرتبط با طبیعت را بیشتر کرده است. دفتر تونی فروت در منطقه ۴ شهر هوشی مین قرار دارد که نسبت ساختمان آن بالا است و اکثر ساختمان های ساخته شده به عنوان مرکز تجاری و دفتر مرکزی عمل می کنند. در مخالفت با توسعه شهری رایج در شهر که اکثر ساختمان ها بر اساس منافع شخصی طراحی می شوند، این پروژه سعی دارد با ایجاد فضای عمومی برای محله که به شدت مورد نیاز است، یک فرصت برد-برد هم برای واحدهای تجاری و هم برای شهر ایجاد کند.

طراحی اداری داخلی “آتلیه سبز 9+”

خلاقیت در طراحی نمای ساختمان اداری می‌تواند در استفاده از متریال، طراحی ورودی، تزئينات و یا متریال و ترکیب رنگ نمای ساختمان بروز یابد. در طراحی نمای اداری بهتر است به سلیقه، سفارش و روحیه مشتری توجه کرد. مشتریان ممکن است با سلیقه محدود و با توجه به نماهای ساختمانی که دیده‌اند و به صورت تکرار شونده در شهر اجرا می‌شود، درخواستی داشته باشند. بهتر است طراح با توجه به گزینه‌های مطرح شده و روحیه خاص هر مشتری و کسب و کاری که دارد، طراحی منحصر به فرد و خلاقانه‌ای انجام داده و ایده و طراحی خود را با مشتری مطرح کند. سبک‌ مدرن، کلاسیک و سنتی از مواردی هستند که در طراحی نمای ساختمان اداری استفاده می‌شوند. لامپ‌های ال ای دی، وال واشرها، جت‌لایت‌ها، لامپ‌های زمینی و چراغ‌های دکوراتیو از تجهیزاتی هستند که برای طراحی نمای ساختمان اداری به کار می‌روند.

طراحی صنعتی : نایکی از کفش ورزشی بدون بند خود به نام NIKE GO FlyEase رونمایی کرد

از طرف دیگر مجله خبری معماری بایستی برای تمامی مراجعین خود از جمله افراد معلول دسترسی راحتی داشته باشند تا افراد عادی و معلولین امکان راحتی حرکت در محیط ساختمان اداری را داشته باشند. در حال حاضر، مقرراتی در خصوص ساختمان های اداری استاندارد وجود دارد. فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث تغییر شیوه انجام امور کاری و فرایندهای ساختمانی نسبت به گذشته شده است. صفحات عمودی جداکننده ، امکان ایجاد میزهای باریک را به وجود می آورد. طراحی آتریا غالباً شامل نورگیرهای سقفی و مناطق شیشه‌ای سخاوتمندانه‌ای است که باعث دریافت نور طبیعی توسط محیط می‌شود و باعث می‌شود مناطق برجسته ساختمان برای انجام کارهای تشریفاتی و اجتماعی مناسب باشند.

  • اما مشکل اصلی چیست؟ مشکل اصلی را باید در طراحی پنجره های نمای ساختمان دانست.
  • مبلمان راحتی، میز و صندلی برای ملاقات کنندگان فراهم می‌شود و غرفه یا سکو جهت نمایش کتاب، مجله، پوستر و آثار هنری به کار برده می‌شود می‌شود.
  • این فضا باید طوری انتخاب شود که کارمندان را برای لحظاتی از محیط کاریشان دور کند تا بتوانند ذهنشان را آزاد و ریلکس کنند.
  • بنابراین بهترین راه برای به تعادل رساندن هزینه های طراحی نمای ساختمان اداری استفاده از متریال های ترکیبی در نمای ساختمان است.
  • وقتی برای اولین بار با استفاده از یک دکمه ورود به سیستم، وارد سیستم می شوید، براساس مشخصات حریم خصوصی شما، اطلاعات نمایه عمومی حساب شما را که توسط ارائه دهنده ورود به سیستم اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، جمع آوری می کنیم.

نیاز به گفتن نیست که یک ساختمان اداری سبز با مشکلاتی در سایت های شهری مواجه است. جایی که، به دلایلی از پایداری، لازم است که ملک صنعتی توجه خودش را متمرکز کند. کیفیت هوای محدوده شهری پایین است و باعث پایین آمدن کارایی ساختمان سبز می شود.

در ادامه به چند نکته درباره اصول طراحی پلان ساختمان اداری اشاره خواهیم کرد. پروژة اداري- تجاري زرافشان با مساحتي در حدود ۱۵۰۰ مترمربع در تقاطع خيابانهاي زرافشان و فلامک در شهرک قدس واقع شده است. این بنا دارای هفت طبقه می باشد که طبقات همکف و نیم طبقه آن به کاربری تجاری و پنج طبقه دیگر به فضاهای اداری اختصاص یافته است. پلانهای بخش اداری به صورت فضای باز با نورگیری مناسب طراحی شده است.

از این لحاظ بنا سعی در یکپارچه شدن بصری با ساختمان های شریف داشته و همچنین تلاشی شده تا یک کالبد یکپارچه شکل گیرد که عناصر مختلف بصری در آن حذف شده باشد. سیاست طراحی بر ایجاد یک ساختار یکپارچه با حداقل بیان فرم و متریال و قابل انعطاف در نظام ساختاری خود بود. فضای مشترک خرده‌فروشی استفاده از فضاهایی تعریف می‌شود که برای فروش محصولات و خدمات استفاده می‌شود. در چنین شرایطی راهروها باید مستقیماً توسط پنجرعه های مرتفع و یا از طریق درهای شیشه ای داخل دیوار روشن شوند. می توان راهروها را از طریق نور گیرهای سقفی در ساختمانهای پهلو دار و ساختمانهای کوتاه، ساختمانهای زاویه دار، ساختمانهای T شکل و U شکل به صورت مقرون به صرفه با روشنایی روز روشن کرد. ۹) فضاهای گروهی شامل راهروها – پلکان – آسانسورها – ورودی های خروجی و اضطراری به صورت داخلی و خارجی.

این فضاها به منظور استقبال و هدایت کارمندان و بازدیدکنندگان، کنترل دسترسی و ایجاد راه‌های خروج از ساختمان طراحی شده است. استفاده درست از نوع چیدمان ، رنگ ها و اشکال در محیط کار فرهنگ مورد نظر مدیریت مجموعه را بیان می کند و آنرا به کارکنان القا می نماید ، همچنین چینش و استفاده از عناصر درست در شکوفایی خلاقیت کارمندان تاثیر به سزایی خواهد داشت. این بخش محیطی مناسب برای خوردن، ملاقات و گفت وگو، استراحت و کارهای فردی را فراهم می‌آورد.