گروه طراحی برای یک ساختمان سبز از یک طرف با محاسبه هزینه های اجرایی درگیر بوده است. و از طرفی دیگر وظیفه تعدیل تأثیرات محیطی و بوم شناسی را با مصرف انرژی بر عهده دارند. تضاد جذاب بین شفافیت و سختی این دو ماده، با شخصیت اداری ساختمان هماهنگی دارد.
در ایستگاههایی که کارمندان آن با سیستم رایانه سرو کار دارند، باید صندلی هاییبرای آنها در نظر گرفت که کاملاً قابل تنظیم بوده و قسمتهای پشت، نشیمن و ارتفاع صندلی را بتوان به فراخور موقعیت تنظیم نمود. اگر میخواهید برای مراجعین صندلی تهیه کنید دقت کافی را داشته باشید که صندلی باید به گونهای انتخاب شود که مراجعه کننده بتواند چندین ساعت با آرامش روی آن بنشیند. در تصویر زیر میتوانید تناسب وسایل کار با ابعاد بدن انسان را مشاهده نمایید. برای صرف حداکثر زمان و تداوم کار در محیط های اداری، می توان هسته های تاسیساتی را در جلوی ساختمان در یک طرف از داخل ساختمان، در گوشه های داخلی در انتهای یک گذر گاه ، پایین راهروها نزدیک منبع نور قرار دارند. اگر خودتان یک واحد فلت را پارتیشن بندی می کنید، باید به سایز فضاهایی که به واحدهای مختلف اختصاص می دهید توجه داشته باشید. این کار را با توجه به اندازه استاندارد میزهای کار، فضای استاندارد مورد نیاز برای هر فرد و راحتی تردد آن ها انجام دهید.
کارهای نیازمند به تمرکز بالا باید در فضاهای آرام انجام شود و مشاغل نیازمند تعامل در فضای بازتر و پر سر و صدا تر هم به خوبی انجام می شوند. این بخش محیطی مناسب برای خوردن، ملاقات و گفت وگو، استراحت و کارهای فردی را فراهم میآورد. تهویه مناسب این فضاها به منظور ممانعت از باقی مانده بوی غذا در داخل ساختمان و محیط پیرامون از اهمیت بالایی برخوردار است.
کلیه حقوق برای نقش شهر محفوظ است و این شرکت حق هیچگونه کپی برداری از نمونه کارها را به غیر نمیدهد. مراکز پزشکی، شامل فضاهایی برای مشاورههای پزشکی، دندان پزشکی و … . مراکز پرداخت کاغذ که در بر گیرندهی دستگاههای فتوکپی، چا پگرها و نمابرها میباشد. بهتر است به منظور کاهش مزاحمت، این قسمت در یک محیط محصور شده قرار بگیرد. ۲) قسمت های انبار اسناد برای نگهداری پرونده ها، طرح ها، میکروفیلم و وسایل الکترونیکی، لوازم بایگانی و ثبت ، ثبت اسناد باز سازی و خرد کردن.
- جایی که، به دلایلی از پایداری، لازم است که ملک صنعتی توجه خودش را متمرکز کند.
- نورپردازی در نمای ساختمان اداری باید یک نورپردازی حرفه ای و استاندارد باشد تا علاوه بر ایجاد جلوه ای زیبا و پویا، موجب درخشش هرچه بیشتر نمای ساختمان و شیک به نظر رسیدن آن شود.
- بعضی مواقع ممکن است کارفرما ساختمان را به عنوان مکانی برای اجاره دادن به شرکت یا شرکت ها در نظر گرفته باشد، و یا ممکن است کسب و کار خود را برای آن ساختمان در نظر گرفته باشد.
- یک ردیف ستون ساده مرکزی باغث ایجاد راهرو در یک سمت یا سمت دیگر می شود.
- البته استفاده از بتن نما و دیوار پیش ساخته بتنی در کنار عناصر و المانهای فلزی در بسیاری از موارد طراحی شده نمای اداری قابل مشاهده است.
ترکیب بندی قفسهها، کشوها و کمدها به منظور ذخیره سازی در طراحی از اهمیت فوق العاده برخوردار میباشد. در این فضاها میزها و محیطهایی هم به منظور استفادهی افراد از کتابها و منابع و نیزاستفاده ی کارکنان کتابخانه بایستی فراهم شود. بخش پذیرش یا اطلاعات در قسمت ورودی هر ساختمان اداری تعبیه میشود.
این ساختمان تا کنون گواهی Gold LEED که یک امتیاز پایین تر از پلاتین می باشد را دریافت کرده است. ساختمان های اداری باید ساختمان های بارزی باشند که در یک نگاه بتوان آن ها را تشخیص داد. در واقع این موضوع بستگی به مهارت و هنر طراحان و معماران دارد تا با استفاده از یک ترکیب بندی عالی در متریال و رنگ های مورد استفاده، نمای مجله خبری معماری را به سبک اداری و رسمی نزدیک تر کنند. فراموش نکنید نمای ساختمان اداری می تواند گویای شخصیت و هویت کسب و کارهایی باشد که در این ساختمان مستقر هستند بنابراین نمای ساختمان اداری را باید با دقتی بالا اجرا کرد تا شان و منزلت کسب و کارها نیز حفظ شود.
نظرات کاربران
این فضای سر اضافی مخصوص کابل های پچ است که برای اتصال انتها به انتها مورد نیاز خواهد بود. صنعت فناوری در طول سالها پیشرفت کرده است ، اما صنعت کابل کشی نیز پیشرفت کرده و راه را برای بهترین روش ها هموار کرده است. و در آخر، یکی از مهم ترین معایب آن جرم پذیری آن است که در واقع زودتر از بقیه نماها کثیف می شود. نمونه هایی از اتاق خواب های به سبک انتقالی که به زیبایی طراحی شده است. سایت فروشگاه تجهیزات نمایشگاهی و فروشگاه فروش میز، صندلی و کمد آرکا یکی از کامل ترین و مجهزترین سایت های فروشگاهی در این عرصه می باشند. هسته بتنی فعال در فصل تابستان سودمند است به دلیل آن که جایگزین سیستم تهویه مطبوع می شود.
طراحی نمای ساختمان اداری باید به بهینه سازی فضای داخلی کمک کند
تجهیزات و مبلمان در اندازهها و فرمهای مختلف برای کارکنان فراهم میشود و نوع آن به وظیفه و کار فرد وابسته است. سیستم باز اداری به فضاهایی گفته میشود که به وسیلهی جداکنندههای سبک از هم یکدیگر شدهاند. سیستم بسته اداری نیز به محیطهایی می گویند که به وسیلهی دیوارهای جدا کننده و به شکل اتاقهای مستقل ساخته شدهاند. در مجموع ساختمانهای اداری از فضاهای اصلی، فضاهای پشتیبانی، خدمات و مسیرهای گردش تشکیل شدهاند. هرچند در یک ساختمان اداری لزوما تمامی واحدها یک اندازه نیستند و می توان در طراحی پلان ساختمان اداری، واحدهای آن را در سایزهای مختلفی طراحی کرد تا نیازهای کسب و کارهای کوچک و بزرگ را به یک اندازه برطرف کند. اما این مساله نباید موجب شود یکی از واحدهای ساختمان اداری خیلی کوچک بوده یا نیازهای اولیه آن از جمله نور طبیعی یا پنجره کافی و تهویه مناسب برطرف نشود.
درباره این موضوع فکر کنید که این دفترکار فقط برای کارکنان آنجا طراحی می شود و یا ارباب رجوع های زیادی دارد. بعضی از کارها به فضای بزرگتری نیاز دارند،درحالی که بعضی دیگر به اتاقی برای کامپیوتر یا دیگر تجهیزات اداری نیاز دارند. در همسایگی این پروژه 6 مجتمع تجاری در شمال و یکی در جنوب قرار دارد. پروژه با بهره گیری از کنتراستی از برش های طولی سنگ هایسیاه و سفید مرمر، در طول 155 متر از سمت غرب خود، به طراحی پوسته ی خارجی و طراحی جداره شهری در امتداد خیابان ولیعصر و تقاطع زرتشت پرداخته است. امنیت از مهم ترین نکاتی است که باید در طراحی نقشه ساختمان اداری به آن توجه شود. امنیت افرادی که در طول روز در آن تردد می کنند و مشغول به کار هستند باید مورد توجه قرار بگیرد.