قابلیت ماندگاری و نحوه به کارگیری مصالح باید به گونه ای باشد که چنانچه در ساختمانی از آنها استفاده شد. پس از تخریب ساختمان، مصالح قابلیت به کارگیری مجدد در بنایی دیگر را داشته باشد و به عنوان زباله ساختمانی باقی نمانند. وجود چشم انداز زیبا از محیط شهری بدون سر و صدای آن میتواند الهام بخش کارکنان یک شرکت باشد. برای یک ساختمان با مساحت بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع، آسانسورهای مجزای کالا و مواد ضروری است. امروزه ساختمان ها با کاربردهای گوناگون ساخته میشوند و یک دسته از آنها به منظور انجام امور دفتری و اداری می باشد. ارتباط دیگر یک بنا در شهر از جنس رزولوشن بصری است که گاهی باید از عناصر بصری شهر کم کرد تا حداقل نقشی در آرام کردن شهر داشت.
فناوری بی سیم موجب بهتر شدن مبلمان متحرک و طرحهای متنوعتر میشود. تکنولوژی منجر میشود به اینکه فرصت لازم برای افراد فراهم شود تا بتوانند در زمانها و فضاهای بهتری به کار خود ادامه دهند. ساختمانی که دارای طرح مطلوبی میباشد کارایی کارمندان را بهبود میدهد و هم چنین یک ساختمان اداری مناسب بایستی جهت پیش بینیهای آینده انعطاف پذیری لازم را داشته باشد.
طراحی داخلی ساختمان اداری
طراحی داخلی ساختمان اداری فنجی به مدت چهار ماه مورد بررسی و بهسازی قرار گرفت. فضایی که درآن بین کار و تفریح تعادل برقرار شده است، نتیجه ی تفکیک فضایی بین فضاهای متنوع یاد شده است. از طراحی پلان ساختمان اداری گرفته تا اجرای آن و شروع کار ساخت و ساز، همیشه نکاتی وجود دارد که باید در هر مرحله به آن ها توجه شود.
- با توجه به اینکه یک ساختمان اداری تا چه حد بزرگ است، فضای پارکینگ نیز باید بزرگ تر انتخاب شود و تعداد ماشین های بیشتری در آن جا شوند.
- بلکه موجب اتلاف هزینه چه در زمان ساخت و چه در طول بهره بردای خواهد شد.
- نمای ساختمان اداری یکی از نماهایی است که تیم نمادیزاین متخصص طراحی و اجرای آن است.
- طرح پایداری که بتواند از نظر تجاری، اجتماعی و محیطی مؤثر باشد نیازمند اندازه گیری های دقیق مزیت های طراحی پایدار است.
تأثیرات روانشناختی و اجتماعی نیز داشته و بر سلامت روحی کاربران آن بنا نیز اثرگذار است. دفتر ردیاب ساختمانی است که در یک منطقه شهری با روندی برجسته از رشد مسکونی، تجاری و شرکتی در شهر بلومناو کشور برزیل واقع شده است. در میان ساختمان های بلندتر و با ویژگی سازه ای بین شیروانی های کور، زمین کاهش یافته، پیشنهاد ساختمانی را دارد که با هدف انجام کارکرد، امکان انطباق با کاربری ها و نیازهای کاربر را به ارمغان می آورد. برخی از واحدهای اداری بدون اتاق طراحی می شوند و فضای اختصاص یافته برای هر بخش با دکوراسیون آن محیط مشخص می گردد. نماهای کلاسیک به دلیل جزئیات بیشتری که در خود دارند، هزینه بیشتری بر کارفرما تحمیل میکنند ولی نمای مدرن به دلیل سادگی سبک مدرن و کم کار بودن هزینه کمتری دارد. اغلب متریال به کار رفته در سبک کلاسیک مانند نمای رومی سنگهای گرانقیمت مانند تراورتن یا مرمر است که هزینههای نما را افزایش میدهد درحالی که برخی از نماهای مدرن با سیمان، ترکیب آجر و سنگ طراحی میشود که هزینه کمتری دارد.
استفاده بیرویه از شیشه در نمای اداری یکدست شیشهای در مناطق گرم و خشک از نظر محیطزیستی توجیه نداشته و تنها تقلیدی از معماری اقلیمهای دیگر است. از جمله موارد مهم در طراحی مجله خبری معماری می توان به نکاتی چون، محل ورودی ساختمان اداری، راحتی شرایط کار، ایجاد منظر خوب و فضای سبز، تهویه مناسب اشاره کرد. اگر کارکنان در محیط کار احساس راحتی کنند بهتر می توانند وظایف خود را انجام دهند. ابعاد تجهیزات و مبلمان برای کارکنان متفاوت است و بستگی به نوع وظیفه و کار شخص دارد. ساختمان های اداری باید ساختمان های بارزی باشند که در یک نگاه بتوان آن ها را تشخیص داد. در واقع این موضوع بستگی به مهارت و هنر طراحان و معماران دارد تا با استفاده از یک ترکیب بندی عالی در متریال و رنگ های مورد استفاده، نمای ساختمان اداری را به سبک اداری و رسمی نزدیک تر کنند.
پل شیشه ای عقب نشسته بالای ورودی حیاط و سقف های غیر معمول شیروانی که ظاهر بیرونی قابل توجهی را از محیط اداری نشان می دهد. البته لازم به ذکراست تمام اصول فوق در تمام ساختمان هایی که توسط آرجنت تولید شده پیدا نمی شود. و سیاست این شرکت در استفاده از دستورالعمل های حاصل از بهترین تجربیات است. شرکت آرجنت، ادارات با کارایی بالایی را برای کارفرمایان رسمی طراحی کرده است که از اصول زیر تبعیت می کند. لذا چنین بنایی ضرورتاً ذهن انعطاف پذیر طراحان آن، شرکت استفاده کننده از آن، و نیز دورنمایی مثبت از نیروی کار مشغول در آن می باشد. شکستن خطوط صاف و تبدیل آن به انحناهای زیبا یکی از شگردهای طراحیهای نوآورانه است.
تاثیر شیشه هوشمند الکتروکرومیک بر بر بار سرمایش ساختمانهای اداری در اقلیم گرم و مرطوب، گرم و خشک و سرد، ایران
بد نیست بدانید با توجه به جهت تابش خورشید در نیمکره ی جنوبی، دمای این شهر در اغلب روزهای سال بیش از ۳۵ درجه سانتیگراد است! در نتیجه ی جهت گیری صحیحِ فضاهای اداری به سمت شمال و بهره گیری از سیستم های تاسیساتی در جنوب پروژه، با فضایی آرام و لذتبخش مواجه هستیم که از نظر بهره وری انرژی نیز بسیار کارآمد ظاهر شده است. اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی دانید برای انجام بازسازی ساختمان اداری باید چه مجوزی داشته باشید و برای کسب آن چه مراحلی را طی کنید. ابتدا اجازه دهید که مراحل بازسازی را از نظر قانونی برای شما تعریف کنیم. بازسازی ساختمان اداری در تهران و همه جای دنیا معمولا شامل دو مرحله زیر می باشد که هر مرحله باید طبق شرایط و ضوابط حاکمه اجرا شود. بازسازی قسمت هایی که به منظور مقام سازی و بالا بردن استحکام بنا انجام می گیرد.
لازم به ذکر است به علت طراحی مدولار در کلیه اجزاء معماری داخلی از جمله جایگذاری چراغها، پریزهای کفی و دریچه دستگاههای خنک کننده، امکان تبدیل فضاهای باز اداری به فضاهای بسته به راحتی فراهم می باشد. کار در میان سروصدا تمرکز کارمندان را از بین میبرد و آنها برای تمرکز نیاز به سکوت و آرامش خواهند داشت که این نکته باید در طراحی پلان ساختمان اداری رعایت شود. برای این کار میتوان واحدها را طوری طراحی کرد که دفاتر کار و محیطهایی که در طراحی اولیه برای کارمندان در نظر گرفته شده در جهت مخالف خیابان اصلی قرار بگیرند. اصولا طراحی داخلی بانک ها به لحاظ در نظر گرفتن امور ایمنی مخصوص بانک ها متمایز تر از طراحی سایر فضاها می باشد. اولین شعبه وی آی پی بانک ملت در فضایی به مساحت 350 مترمربع توسط “استدیو طراحی آرش عزیزی” در منطقه سعادت آباد اجرا شده است.