تحلیل محتوای مجله‌های «هنر معماری»، «معمار» و «معماری و ساختمان» براساس نظریۀ برجسته‌سازی بازۀ زمانی 1377 تا 1397-سایه بان امیریان

در اغلب موارد، نکته اساسی در شناسایی عناصر کلیدی صحنه نهفته‌است تا با نظم مبلمان و میزان نور، آن‌ها را از دل سایر عناصر تصویری متفرقه، بیرون بکشید. همین اشیاء مزاحم، صحنه‌ها را مخدوش می‌کنند و همچنین، بهتر است به جای تمرکز زیاد روی جزئیات خیلی خاص، تنها روی ساختار کلی صحنه تمرکز کنید. زمانی که مدرنیسم در معماری شکل گرفت، این کار یک حرکت آوانگارد با زیرلایه‌های زیبایی شناختی، اخلاقی، فلسفه ای محسوب می‌شد. بلافاصله پس از جنگ جهانی اول، معماران پیشگام مدرن به دنبال ایجاد سبکی کاملاً جدید و مناسب برای نظم اجتماعی و اقتصادی جدید پس از جنگ بودند که بر تأمین نیازهای طبقات متوسط و کارگر متمرکز بود. به‌طور کلی معماری چین شامل معابد (کنفوسیوسی، لائوتسه، بودایی) پاگودا، قصر، دیوار بزرگ چین، خانه و دیرها، آرامگاه‌ها و معابد صخره‌ای (غارها) است.

این جابجایی عمده در معماری باعث شده تا در دانشکده‌های معماری به موضوع محیط زیست بیشتر پرداخته شود. شتاب زیادی در تعداد ساختمان‌هایی که به دنبال ساخت با معیارهای ساختمان سبز طراحی پایدار هستند، وجود دارد. در حدود آغاز قرن بیستم، نارضایتی عمومی از تأکید بر معماری احیاگر و جزئیات مجله خبری معماری بسیار، باعث ایجاد بسیاری از خطوط فکری جدید شد که به عنوان پیشروهای معماری مدرن شناخته می‌شوند. انجمن معماری و هنر آلمان به نام Deutscher Werkbund که در سال ۱۹۰۷ تأسیس شد، یکی از پیشروهای تأثیر گذار بر معماری نوین می‌باشد که با هدف ساخت اشیای با کیفیت تر ماشین‌ساز تأسیس شد.

مادامی که این رنگ‌ها با رنگ‌های خالص سفید و سیاه ترکیب شوند ایجاد بیشماری از رنگ‌ها و سایه‌های مختلف می‌نمایند. در جنوب‌غربی آسیا، فرهنگ نوسنگی درست بعد از ۱۰۰۰۰ سال قبل میلاد در سرزمین شام حضور پیدا کرد؛ و از آنجا به سمت شرق و غرب گسترش پیدا کرد. در آن‌جا فرهنگ‌های ابتدایی نوسنگی در آناتولی، سوریه و عراق در حدود ۸۰۰۰ ق.م. وجود داشت و اولین جامعهٔ تولیدکننده غذا ابتدا در جنوب شرقی اروپا در حدود ۷۰۰۰ ق. البته با چند استثنا کوچک (سرمنشا تیشه‌های مسی و نیزه در منطقه «دریاچه‌های بزرگ» بود).

همجواری اصولی فضاها

همانطور که ملاحظه می فرمایید بخش اعظمی از این اهداف بطور مستقیم و غیر مستقیم به خانه و کاشانه و محل کار مربوط می شوند. به عنوان مثال زندگی خانوادگی و شخصی در خانه شکل می گیرد ، هرگونه ملکی می تواند بزرگترین سرمایه گذاری انسان باشد ، سلامتی و رشد فردی در خانه و محل کار بدست آمده و انرژی لازم برای رسیدن به اهداف حرفه ای از یک خانه مناسب آغاز و در محل کار تجلی می یابد. امروزه تاثیر طراحی داخلی و لحاظ استانداردهای عملکردی بر آرامش فضای خانه ، بازدهی در فضاهای اداری و اثربخشی در فضاهای تجاری امری بدیهی می باشد.

  • البته، برخی از معماران در هنگام خلق یک سازه معماری از همه آنها پیروی نمی کنند.
  • ویلاهای کوهستانی مکان های بسیار خوبی برای گذراندن تعطیلات هستند، جایی که دوستداران کوهستان می توانند در فضایی آرام زندگی کنند و وقت خود را با انجام فعالیت ها و…
  • در این روش تنها به تقلید از شکل پرداخته شده و به مبانی و اصول سازه‌ای آن توجه نمی‌شود.
  • بنابراین، بکارگیری آن‌ها قطعاً تأثیر مثبتی در طرح کلی پروژه خواهد داشت.
  • در حقیقت معماری بومی همان معماری است که مردم اکثر روزها در اطراف خود می‌بینند.
این شامل بازدید از محل در طول ساخت و ساز برای رسیدگی به هرگونه انحراف از طرح و یافتن راه هایی برای اصلاح مسیر است. اسناد ایجاد شده در این مرحله از طراحی معماری توسط پیمانکاران ساخت و ساز مورد نیاز است که از نقشه ها و سایر جزئیات برای شروع آماده سازی برای مرحله بعدی فرآیند استفاده می کنند. فاز اول طراحی معماری شامل گرد هم آمدن طراحان و کارفرما برای رسیدن به یک نتیجه در مورد چشم انداز پروژه و اهداف کلی است. این بحث اولیه چند عنصر حیاتی پروژه از جمله دامنه، هدف و عملکرد آن را پوشش می دهد.

معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت یا به عنوان مکان باستان بت‌ها بود ولی از زمان فیدیاس به یک کار هنری تبدیل شد. معبد جایی برای زاهدان خدا بود و در آنجا مجسمه‌ها، کلاه خودها و اسلحه‌ها را به عنوان صدقه رها می‌کردند. فضای داخل معبد یا سلا به عنوان جا خزینه قرار می‌گرفت و معمولاً یک ردیف دیگر از ستون داشت. جدای از این، طراح همچنین می‌تواند پیشنهادهای دریافتی را بررسی کند، تجزیه و تحلیل دقیقی از گزینه‌های خود به مشتریان خود ارائه دهد، به آنها کمک کند تا ارقام مختلف هزینه را مقایسه کنند و موارد دیگر.

معماری رنسانس ( کلاسیک در ظاهری نو )