ساختمانهای اداری بزرگ معمولاً بناهای چند طبقه با دیوارهای متحرک داخلی هستند. مراکز تاسیساتی مثل لوله کشی – پلکان – آسانسورها و غیره معمولاً در حداکثر مراجل تعیین شده از طرف مقررات ساختمان سازی قرار می گیرند. ساخت یک ردیف اتاق مجله خبری معماری معمولاً مقرون به صرفه نبوده و تنها برای بخشهای انتهایی اداره که نور خورشید یک معضل است قابل قبول می باشد. ساختمان باید تا حد امکان در محلی ساخته شود که از روشنایی مفید روز بهره برده و از تابش شدید نور و گرمای خورشید دور باشد.
این عامل میتواند نمای اداری باشکوه ساختمان باشد یا فضای شیک داخلی آن. نمای زیبای اداری که محیط کار را شاخص کرده و ساختمانی زیبا که هر روز به آن وارد میشویم، نشانگر منحصر به فرد بودن ما است و نشان میدهد که خلاقیت در اطراف ما جریان دارد. یک ساختمان اداری باید دارای محیط کار انعطافپذیر و پیشرفته بوده و ایمن، سالم، راحت، زیبا و قابلدسترسی باشد. این فضا باید بتواند فضای خاص و تجهیزات مورد نیاز افراد را تأمین کند. توجه ویژهای هم باید به انتخاب کارهای داخلی و کارهای هنری، به ویژه در فضاهای ورودی، اتاق کنفرانس و سایر مناطق با دسترسی عمومی معطوف شود. امور مربوط به کارهای دفتری پیوسته در حال پیشرفت است به همین خاطر هم داشتن شناخت روشن از عملکردهای مورد نیاز به عنوان محرکی قوی، تأثیر عمدهای در سازماندهی دفاتر و ساختمانهای اداری خواهد داشت.
منظور از یکپارچگی وجود هماهنگی میان اجزای فضای اداری در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان اداری مدرن است. نحوه ی چیدمان عناصر، جنس عناصر، استفاده از رنگها و نورپردازی از جمله مواردی است که میتواند به حفظ این یکپارچگی در محیط ادارت کمک کند. پارکینگپارکینگ یکی از مهم ترین فضاهایی است که باید در اصول معماری ساختمان اداری به آن توجه شود. با توجه به اینکه یک ساختمان اداری تا چه حد بزرگ است، فضای پارکینگ نیز باید بزرگ تر انتخاب شود و تعداد ماشین های بیشتری در آن جا شوند.
پارتیشن اداری ثابت تک جداره، پارتیشن اداری ثایت دو جداره از نوع پارتیشن اداری متحرک بوده و در صورت سفارش مشتریان امکان سفارشی سازی و تغییر شکل پارتیشن نیز وجود دارد. ایجاد هر گونه تغییر در یک محیط اداری بر روی روحیه کارمندان نیز تاثیر گذاشته در نتیجه روحیه و شوق آن ها برای انجام بهتر وظایف شان را بالاتر می برد. اما باید بدانید که مالک آن ساختمان اداری به زودی باید مبلغ زیادی را بابت جریمه به شهرداری بپردازد. در نتیجه راهکارهای معماری پایدار برای یک اداره سبز تأثیر خود را در چند بعد اقلیمی، اقتصادی، اجتماعی و روانی نشان می دهد. چنین بنایی نشان دهنده تجمع ایده ها بوده و تصویری از تفکرات روشن سازندگان و نیروی کاری ماهر مشغول به کار در آن می باشد. به این نتیجه رسیده است که زمانی که یک ساختمان سبز در کوتاه مدت( مثلاً تا 10 سال) بازدهی خود را نشان ندهد و هزینه های صرف شده را جبران نکند.
هزینه اخذ جواز خانه روستایی چقدر است؟
البته بازسازی ساختمان اداری تنها در صورتی به واسطه خود مالک قابل انجام است که ساده و کم اهمیت باشد. معمولا ایجاد یک سری تغییرات جزئی به منظور تغییر دکوراسیون داخلی، به واسطه خود مالک بدون مانع قابل اجرا است. نکته مهم این راست که هر کسی از پس طراحی نمای ساختمان اداری مدرن برنمیآید. اگر شما هم به عنوان مالک و سازنده یک ساختمان اداری به دنبال ضوابط طراحی نماساختمان اداری، قیمت اجرای نمای ساختمان اداری، متریال مناسب نمای ساختمان اداری و… هستید پیشنهاد میکنیم که تا انتهای صفحه با ما همراه باشید. پروژه تجاری اداری سعادت آباد دارای دو بر شمالی و جنوبی با زیر بنای 1400 متر مربع دارای یک واحد تجاری ،پنج واحد اداری در پنج طبقه ،یک طبقه پارکینگ و یک طبقه انبار در بلوار سعادت آباد واقع شده است.
طراحی صنعتی : نایکی از کفش ورزشی بدون بند خود به نام NIKE GO FlyEase رونمایی کرد
در تصویر زیر میتوانید تناسب وسایل کار با ابعاد بدن انسان را مشاهده نمایید. همه ی اتاقها (با نور طبیعی و مصنوعی ) در اطراف یک هسته ارتباطی شامل آسانسور ها – پلکان کانالهای تهویه و … جمع می شوند. مهم ترین وجه تمایز دفاتر اداری ابعاد و یا باز یا بسته بودن آنهاست، بنابراین انواع مختلف فضاهای اداری درجات مختلفی از حریم بصری و صوتی را ایجاد میکنند که تاثیر مستقیمی بر تعامل میان کارمندان و توانایی تمرکز آنها خواهد داشت. آیا به دنبال ایده های اتاق نشیمن با طراحی معماری پلان باز هستید؟ زندگی در خانه ای با طرح پلان باز به آرامی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است ، از یک دفتر خانه در داخل یک اتاق نشیمن گرفته تا یک آشپزخانه. در صورتی که بخش اول این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید.
- هماهنگی نما با اندیشه و رویکرد حاکم بر اداره و سازمان و ویژگیهای عمده پرسنل آن، میتواند محیطی راحت برای کارکنان فراهم کند و در یک نگاه، نمایشی از فرهنگ و رویکرد سازمانی باشد.
- این دو آیین نامه در بررسی های اولیه این پروژه به منظور بهینه سازی نور و دید طبیعی مورد ارزیابی مجدد قرار گرفتند.
- طبق بررسی که در ایالات متحده صورت گرفته و طبق فاکتوری که “احساس رضایت” نامیده می شود.
- آشپزخانهبا توجه به سایزی که یک واحد اداری دارد، آخرین فضایی که اختصاص داده می شود آشپزخانه است.
- تمامی موارد بالا نیازمند بودجه های متفاوتی است که در شروع کار تعیین می شود.