اصول کلی طراحی ساختمان اداری مهندسین نقش شهر-سایه بان امیریان

توصیه می شود جهت کاهش مزاحمت، این بخش در یک محیط محصور شده قرار بگیرد. نماز خانه که در آن، نماز جماعت و فرادا و هم چنین مراسم مذهبی برگزار می شود. توصیه میشود برای آقایان و خانمها در فضای مجزا در جوار یکدیگر پیش بینی شده و بهتر است این فضا نزدیک وضوخانه باشد.

موضوعات دوگانه در حالت تعلیق گونه در این پروژه مطرح می گردد؛ سیاست برد -برد به جای سیاست برد-باخت برای این پروژه انتخاب شده است. یک ردیف ستون ساده مرکزی باغث ایجاد راهرو در یک سمت یا سمت دیگر می شود. ساخت یک ردیف دو تایی از ستون، دفاتری با ارتفاع یکسان را ایجاد می کنند.

ساختمان یک اداره بزرگ شامل مکانهای مختلف و متعددی است:

طراحی نمای ساختمان اداری می تواند گویای میزان حرفه ای بودن کار شما باشد. بیراه نیست که مدیران کسب و کارها ترجیح می دهند در ساختمان هایی با نمای شیک مستقر شوند. در ادامه با ما همراه شوید تا طراحی نمای ساختمان اداری را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

  • فضاهای داخلی بسته و نیمه باز ساختمان نیز به گونه ای طراحی شده اند که مرز بین داخل و خارج را کمرنگ کنند و برداشت های مختلفی را در طول شبانه روز ایجاد کنند.
  • اگر زیباترین نمای ساختمان از کارهای برجسته‌ترین معماران جهان را نیز در اقلیمی ناهماهنگ قرار دهیم، زیبایی آن به چشم نمی‌آید.
  • در آن سال مدیران”استودیو فضا رویداد شهر”بر آن شدند که آتلیه معماری خود را در این زمین بنا کنند.
  • طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار و نمای ساختمان اداری وتجاری پلان ساختمان اداری و معماری اداری در این بخش قرار گرفته است.
  • این در حالیست که در شرکت های بزرگ و مطرح گاهی آشپزخانه به یک کافه تریای بزرگ تبدیل می شود یا با فضای ناهارخوری و استراحت کارمندان ادغام می شود تا با یک تیر چند نشان زده شده باشد.
معیارهای اصلی این پروژه، ارزیابی مجدد مورفولوژی یک ساختمان اداری معمولی برای بهبود کیفیت نور طبیعی و دید بدون تغییر مساحت ساخت بهینه ساختمان بود. آئین نامه استاندارد ساختمان های اداری در تهران حاکی از آن است که مساحت تصرف ساختمان نباید بیش از 60 درصد مساحت زمین + 2 متر باشد. طبق این قانون، معمولاً بخشی از زمین به عنوان چاه نور مرکزی برای تامین نور واحدهای مرکزی استفاده می شود. همچنین نسبت مجاز شیشه به سایر مصالح به کار رفته در نما 40 درصد است.

در نهایت می توان به تاثیر انتخاب درست فضای داخلی شرکت بر محیط زیست اشاره کرد . چینش درست، استفاده از متریال های مناسب و در نظر گرفتن تغییرات در آینده باعث می شود تخریب کمتری در هنگام ایجاد تغییر انجام شود و همچنین برای گرمایش و سرمایش ساختمان انرژی کمتری مصرف شود. مبلمان این بخش و ایستگاه کار آن از استاندارد ویژه‌ای برخوردار است. مبلمان راحتی، میز و صندلی برای ملاقات کنندگان فراهم می‌شود و غرفه یا سکو جهت نمایش کتاب، مجله، پوستر و آثار هنری به کار برده می‌شود می‌شود. با توجه به طراحی دو واحد با مساحت تقریباً یکسان در هر طبقه ، چیدمان پله و آسانسور به گونه ای تهیه شده است که ، هر واحد از آن هم دارای نمای جنوبی و هم دارای روشنایی و نمای شمالی است. بخش های تاسیساتی در ضلع جنوبی پروژه تعبیه شده است و به عنوان حائلی برای کاهش حرارت ساختمان در مقابل آب و هوای گرم رایج در شهر Chennai عمل می کند.

اگر خودتان فضایی را پارتیشن بندی می کنید بهتر است به دپارتمان هایی که کنار یکدیگر می چینید توجه داشته باشید. نور و سايه از عوامل مهمى مجله خبری معماری هستند كه در حس افراد نسبت به يك فضا تاثير دارند. پنجره ى قدى در جنوب ساختمان در طول روز نور را به تمامى نقاط فضا مى پراكند.

بازسازی بنای قدیمی

اما این مساله نباید موجب شود یکی از واحدهای ساختمان اداری خیلی کوچک بوده یا نیازهای اولیه آن از جمله نور طبیعی یا پنجره کافی و تهویه مناسب برطرف نشود. طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار و نمای ساختمان اداری وتجاری پلان ساختمان اداری و معماری اداری در این بخش قرار گرفته است. برای دیدن نمونه های معماری و یا طراحی های دکوراسیون داخلی اداری و یا دفتر کار و یا مشاوره با کارشناسان با ما تماس بگیرید.

در طراحی داخلی اداری، استفاده از یک تناژ رنگی خسته کننده به نظر می رسد بنابراین در فضای استراحت طبقه ی دوم از مبلمان با رنگ نارنجی استفاده شده است تا فضا را از یکنواختی خارج کند. از آن جا که شرکت فنجی از طبیعت سرچشمه گرفته است، هرچیز که از طبیعت باشد از ارزش های این مجموعه به حساب می آید. پنجره های قدی با ارتفاع چند متر، ترکیب گیاهان مختلف، تبدیل هارمونیک اشکال چند وجهی با سطوح منحنی به یکدیگر، استفاده از همه ی این المان های طبیعی، فضایی مطلوب را به وجود آورده است.